چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل | فوتی‌های حادثه قطار مشهد یزد به ۲۱ نفر رسید | پایان عملیات امدادرسانی + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۱۱۱۵۶۹
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
  • ۱
خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل | فوتی‌های حادثه قطار مشهد یزد به ۲۱ نفر رسید | پایان عملیات امدادرسانی + فیلم و تصاویر
سخنگوی اورژانس کشور گفت: ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد.

به گزارش شهرآرانیوز، خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره این حادثه گفت: هم اکنون تیم‌هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

صبح امروز حادثه‌ای در مسیر راه آهن مشهد - یزد رخ داد که بر اثر واژگونی ۵ واگن چند نفر کشته و مصدوم شده اند. قاسمی وزیرراه وشهرسازی در صفحه شخصی خود اعلام کرده که مسئولیت رسیدگی به این حادثه با وزارت راه و شهرسازی است.


خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل | تاکنون ۱۰ نفر فوت شده‌اند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد نیز از اعزام یک بالگرد و تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه خارج شدن قطار از ریل خبر داد.
هرازی گفت: بلافاصله بعد از اعلام حادثه یک بالگرد به همراه چهار تیم پنج نفره واکنش سریع از یزد و اردکان به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: به علت صعب العبور بودن منطقه امکان امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

علی اکبر رحیمی نیز با اشاره به خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، اظهار کرد: حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیرو‌های امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برلی بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام میشوند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: سه هلی کوپتر و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شده است.

قطار مسافری راه آهن مشهد به یزد دارای ۳۴۸ مسافر بوده است.

فوری:لیست اسامی مصدومان حادثه ی قطار مشهد_یزد اعلام شد

تشریح جزییات حادثه خروج از ریل قطار طبس-یزد توسط نماینده طبس

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، به تشریح جزییات حادثه خروج از ریل قطار طبس-یزد پرداخت.
مجید نصیرایی، در تشریح جزییات حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد که در طبس به وقوع پیوسته است، گفت: متاسفانه این حادثه حدود ساعت ۵:۳۰ صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه) در پی برخورد قطار مسافربری با یک دستگاه بیل مکانیکی در منطقه‌ای که هم از لحاظ آنتی‌دهی تلفن همراه و هم به دلیل عوارض زمین از نظر دسترسی با مشکل مواجه بوده، اتفاق افتاده است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون این مشکلات روند امدادرسانی را نیز با مشکل مواجه کرده است، اما بر اساس آخرین اطلاعاتی که دریافت کرده‌ام تمام ظرفیت‌های موجود در استان و شهرستان به خوبی بسیج شده‌اند و مجموعه‌های امدادرسان هم از همان لحظات اولیه وقوع این حادثه در محل حاضر شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این حادثه از ۷ واگن این قطار تعداد ۵ واگن از ریل خارج شده‌اند و متاسفانه هر لحظه نیز آمار افراد آسیب‌دیده رو به افزایش است بنابراین نمی‌توان در این شرایط آمار دقیقی را اعلام کرد چرا که به دلیل بالا بودن میزان شدت این حادثه هنوز نتوانسته‌اند تمام واگن‌ها را برگردانند.

عضو مجمع خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دلایل وقوع این حادثه از ابعاد مختلف همچنان در دست بررسی است و تیم‌های متخصص نیز در حال اعزام به این منطقه هستند.

خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل تاکنون منجر به مصدومیت ۵۰ تن و مرگ ۱۷ تن دیگر شده است. گفته می‌شود که ۱۶ تن از مصدومان نیز دارای آسیب‌دیدگی شدیدی هستند.

اعزام بالگرد و تیم واکنش سریع امدادی از خراسان رضوی به محل حادثه طبس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: یک فروند بالگرد و تیم واکنش سریع امدادی این استان برای امدادرسانی به حادثه خروج از ریل قطار طبس - یزد به منطقه حادثه اعزام شد.

غلامرضا صیادی افزود: تیم واکنش سریع شامل هشت نفر امدادگر و نجاتگر متخصص و آموزش دیده است که به همراه تیم امداد هوایی و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت و نیاز، امکان اعزام نیرو و اقلام امدادی بیشتر به محل حادثه وجود دارد.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی معین امدادرسانی در زمان وقوع حادثه برای خراسان جنوبی است.

علت خروج قطار از ریل، برخورد با بیل مکانیکی بوده است

در همین خصوص،موسوی، معاون ناوگان مسافری راه‌آهن گفت: کمیسیون عالی سوانح برای بررسی علت اصلی حادثه به محل اعزام شده است.

وی افزود:اطلاعات اولیه‌ای که دریافت کردیم ظاهرا قطار بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شده است.

تعداد بازدید : 515

 

توضیحات فرماندار شهرستان طبس در خصوص حادثه خروج قطار | برخورد با دستگاه زیرکوب علت حادثه بود
 
روایت حادثه قطار مشهد _ یزد از زبان یکی از مصدومان
 

تصاویر هوایی از حادثه صبح‌امروز خروج قطار از ریل

تعداد بازدید : 588

 

اطلاعیه راه آهن درباره برخورد قطار مسافری مشهد- یزد با بیل مکانیکی

در این اطلاعیه آمده است: سه واگن از قطار مسافری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.
در این سانحه، چند نفر مصدوم شدند و اعضای کمیسیون سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.
گفتنی است قطار مسافری مشهد- یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.
خبر‌هایی درباره تعداد مصدومان یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار درست را در خبر‌های بعدی اعلام خواهد کرد.

همچنین راه آهن در اطلاعیه شماره ۳ خود از حضور قطار مسافری فوق‌العاده در محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس خبر داد.

بالگرد و تیم واکنش سریع امدادی خراسان رضوی به محل حادثه طبس اعزام شد

غلامرضا صیادی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تیم واکنش سریع شامل هشت نفر امدادگر و نجاتگر متخصص و آموزش دیده است که به همراه تیم امداد هوایی و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده‌اند و در صورت ضرورت و نیاز، امکان اعزام نیرو و اقلام امدادی بیشتر به محل حادثه وجود دارد. جمعیت هلال احمر خراسان رضوی معین امدادرسانی در زمان وقوع حادثه برای خراسان جنوبی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: بامداد امروز چهار واگن یک رام قطار مسافربری طبس-یزد از ریل خارج شد که بر اثر این حادثه تا کنون طبق اعلام فرماندار طبس ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی موجب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شده است.

سید حسن موسوی معاون ناوگان مسافری راه آهن درباره جزییات سانحه قطار مشهد- یزد اظهار داشت: براساس اطلاعات اولیه‌ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل خورد دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورد کرده است.

وی ادامه داد: در پی این برخورد ۵ واگن از خط خارج شده و طبق اعلام اورژانس متاسفانه ۱۰ نفر فوت شدند و ۱۲ نفر هم مصدوم شده‌اند.

معاون ناوگان مسافری راه آهن گفت: این قطار حدود ۳۴۸ مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابه جایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعت ۵ صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته، اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قناعت استاندار خراسان جنوبی در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: خدمات دهی به مسافران و مصدومان حادثه راه آهن بدون وقفه ادامه دارد.

میرجلیلی افزود: خدمات‌دهی از بدو بروز حادثه شروع شده و همچنان ادامه دارد. اولین آمبولانس‌های اعزامی برای انتقال مصدومان به بیمارستان طبس رسیده اند و مراحل درمان مجروحان آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به این که سه فروند بالگرد به محل اعزام شده اند، گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان‌های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام شده اند. برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه ریزی شده است. آمار آمبولانس‌های اعزامی به محل حادثه به ۱۷ مورد رسیده است.

محمدرضا رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_یزد گفت: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد، شش تیم امدادی از هلال احمر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند.

‏اورژانس خراسان جنوبی اعلام کرد: ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد - یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد که این حادثه تاکنون ۱۰ فوتی داشته و حال ۱۶ مصدوم نیز وخیم است و همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

تصاویری از قطار مشهد یزد که بامداد امروز از ریل خارج شد

قطار قطار قطار قطار قطار قطار قطار قطار قطار قطار قطار
 

ماموریت ویژه به بازرسی خراسان جنوبی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی، ماموریت داد تمام ابعاد این موضوع بررسی شود.

به دنبال وقوع این حادثه و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی ماموریت داد با حضور در صحنه، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و .اداری اقدامات لازم را انجام دهد 

خروج قطار مسافربری مشهد-یزد؛ تشکیل جلسه کمیسیون بررسی سوانح ریلی در راه‌آهن

شهریار افندی‌زاده اظهار کرد: عملیات امداد و نجات از طریق هلال احمر در پی وقوع سانحه صوت گرفت و به منظور جابه‌جایی ۳۴۸ مسافر قطار یزد-مشهد یک رام قطار و ۱۰ دستگاه اتوبوس با هماهنگی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از طبس به محل سانحه اعزام شده اند تا مسافران را منتقل کنند.

وی افزود: بر اساس ابلاغ صورت گرفته در ماه‌های گذشته، مدیرعامل شرکت راه آهن به عنوان رییس کارگروه فرعی مدیریت بحران در حوزه ریلی در ستاد بحران وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کمیسیون، مسولیت بررسی سوانح ریلی ومدیریت بحران ان را به‌عهده دارند. در سانحه اخیر هم، این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نتایج آ ن به اطلاع خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد علت این سانحه صرفا در کمیسیون بررسی سوانح ریلی مستقر در شرکت راه آهن بررسی‌ها انجام می‌شود و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

افندی زاده اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع و اعلام سانحه ریلی، ستاد بحران در وزارتخانه تشکیل و کمیسیون بررسی سوانح ریلی در شرکت راه آهن موضع را در دستور کار فوری خود قرار داد.

وی افزود: در ساعت اولیه یک رام قطار برای جابه جایی مسافران قطار که ۳۴۸ نفر بوده اند از طبس به محل اعزام شده اند. همچنین ۱۰ دستگاه اتوبوس از طبس به محل حادثه اعزام شده است.

تشکیل شورای قضایی در پی حادثه خروج قطار مشهد - یزد 

دادستان مرکز خراسان جنوبی گفت: شورای قضایی در پی حادثه خروج قطار مسافربری مشهد – یزد هم اکنون تشکیل شده و به محض نهایی شدن مقصران با خاطیان برخورد قانونی و خسارت مردم اخذ خواهد شد.

حجت الاسلام علی نسایی زهان اظهار کرد: پس از خروج قطار مسافربری طبس – یزد، دادستان طبس به محل وقوع حادثه اعزام و برای بررسی علت حادثه پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های تکمیلی جزییات این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی وقوع این حادثه، برخورد قضایی خواهد شد.

دادستان مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: شورای قضایی هم اکنون تشکیل شده و به محض نهایی شدن مقصران با خاطیان برخورد قانونی و خسارت مردم اخذ خواهد شد.

حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

وزیر کشور عازم محل حادثه قطار مشهد- یزد شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در معیت وزیر کشور صبح امروز عازم محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد شد.

 محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در معیت احمد وحیدی وزیر محترم کشور صبح امروز عازم محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد شدند.

در این بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

واکنش وزیر راه به حادثه قطار مشهد- یزد: مسئولیت حادثه بر عهده وزارت راه است| شرمنده ایم

خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل | ۱۷ کشته، ۳۰ مصدوم و ۵ مصدوم بدحال

 

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد.

هم‌اکنون علاوه بر استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار یزد هم در محل حادثه حضور دارد و «وحیدی» نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، عازم منطقه شده است.

مسیر ریلی برای عبور قطار بعدی بازگشایی می‌شود

قناعت، استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸ واگن از ریل خارج شد که ۳ واگن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد-بندرعباس آماده شود

زیر واگن‌هایی که هنوز واژگون هستند احتمال یافتن افراد مصدوم و یا فوتی به صورت محدود وجود دارد.

مسافران با قطار ویژه به طبس انتقال یافتند تا از طبس با اتوبوس‌های پیش بینی شده به مقصد خود که یزد است برسند

پایان عملیات امداد رسانی در محل حادثه قطار مشهد - یزد

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از ۱۱ سالن این قطار مسافربری ۸ سالن از ریل خارج شد که ۳ سالن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.
پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد-بندرعباس آماده شود.

 

فوتی های حادثه قطار مشهد یزد به ۲۱ نفر رسید

رئیس سازمان اورژانس استان یزد اعلام کرد: تا این لحظه (ساعت ۱۳ و ۲۳ دقیقه) تعداد فوتی‌های حادثه ۲۱ نفر است.

مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد به ۸۶ نفر رسید.

دو علت حادثه قطار مشهد - یزد اعلام شد

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری گفت: بی دقتی لوکوموتیوران و تنظیم نبودن فاصله قطار با ریل یکی از علت‌های اصلی وقوع حادثه ریلی امروز است.

محمد رجبی گفت: در حادثه ریلی (مشهد - یزد) بی دقتی لوکوموتیوران مشخص است، چرا که با وجود آنکه عملیات بازسازی خط وجود داشته، اما فاصله قطار با ریل تنظیم نشده بود و این قطار اولین قطاری بوده که امروز از این خط عبور کرده است.

به گفته رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری به طور معمول در این کنار خط همواره بالاس و تراورس تعویض می‌شده و اگر لوکوموتیوران در این حادثه ترمز نمی‌کرد، شاهد عبور قطار از کنار بیل مکانیکی بودیم و حادثه‌ای هم در این مسیر رخ نمی‌داد، اما باید منتظر بود تا اطلاعات دقیق تری ارائه شود. هم اکنون وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور و مدیرعامل راه آهن در منطقه وقوع حادثه حضور دارند.

وزیر راه: امدادرسانی ادامه دارد

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت حادثه دلخراش قطار مسافربری «مشهد-یزد» به ملت ایران و خانواده‌های داغدار، اظهارداشت: امدادرسانی و اقدامات لازم از همان دقایق اولیه حادثه آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وی بیان داشت: در خصوص علت حادثه نیز تیم سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن در محل حادثه مستقر هستند تا بررسی‌های دقیق انجام شود و سپس گزار کامل علت حادثه را به عرض مردم ایران خواهیم رساند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: آنچه که معلوم است در این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی شب‌ها کار می‌کنند که مسیر را ترمیم یا بازسازی کنند که طبق روال گذشته شرکت‌های پیمانکاری که با راه‌آهن قرارداد دارند این اقدام را انجام می‌دهند.

قاسمی اضافه کرد: گویا عملیات اجرایی مسیر ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح به پایان می‌رسد و کارگاه تعطیل می‌شود و بعد از آن دو قطار باری در مسیر حرکت می‌کنند و مسیر را طی کرده‌اند و قطار سومی باید مسیر را می‌رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیل میکانیکی علت اصلی حادثه بوده است، توضیح داد: در وهله نخست به لوکوموتیو برخورد و سپس به واگن‌های بعدی و به دلیل آنچه که سوانج در گزارش اولیه داده‌اند در پی سانحه لوکوموتیو شیشه‌های جلو طی برخورد با بیل مشکل‌ساز می‌شود و سپس ترمز می‌کند و باعث این حادثه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسن
United States of America
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
0
با سلام خواهشا افراد غیر کارشناس نظر ندهند بااجازه بدهند کمیسیون عالی سوانح نظر بدهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->